Citiranje in uporaba vsebin družbe Avto medija
Cenjeni bralci in bralke,
vse vsebine, ki jih družba Avto medija distribuira v svojih edicijah (Avto fokus, Družinski zabavnik, Super zabavnik, Mini zabavnik, Tematski zabavnik, Fokusplus, Kamping in karavaning ter ostalih rednih ali izrednih izdajah) in na spletnih straneh (www.avto-fokus.si in www.avtomedija.si), so zaščitene v skladu z Zakonom o avtorski in sorodnih pravicah ter v skladu s pravili citiranja in uporabe vsebin družbe Avto medija. Vsebine so zaščitene ne glede na vrsto nosilca vsebin, platforme ali prenosne poti, imetnik avtorskih pravic pa so družba Avto medija in njeni sodelavci. Podrobnejša navodila za citiranje in uporabo vsebin so opredeljena v nadaljevanju.
1. CITIRANJE IN POVZEMANJE
1.1 Kako pravilno citirati?
Pri citiranju katerega koli avtorskega dela morate obvezno navesti ime in priimek avtorja, ki je imetnik moralne avtorske pravice (primer: novinar Tine Novak), in naziv medija, ki je imetnik materialne avtorske pravice (primer: revija Avto fokus, revija Družinski zabavnik …). Če citirate dobesedno, morate dobesedni navedek dati v navednice, pri tem pa ga ne smete spreminjati (če uporabite le del, manjkajoči del nadomestite s pikami). Vendar pozor: brezplačno citiranje je dovoljeno v razumnih mejah – to pomeni, da je dovoljena dolžina citata največ 40 besed. Obenem citirana vsebina ne sme presegati 50 odstotkov celotne vsebine, ki jo citirate.
Primer:
a. Novinar revije Avto fokus, Tine Novak, ugotavlja »vsebina citata.«
b. Novinarka revije Fokusplus, Maja Novak, piše »vsebina citata.«
1.2 Kako pravilno povzemati?
Povzemanje pomeni, da vsebino navajate s svojimi lastnimi besedami. Tudi pri povzemanju velja pravilo, da je dovoljeno v razumnih mejah – dovoljena dolžina navedka je največ 40 besed, obenem povzeta vsebina ne sme presegati 50 odstotkov celotne vsebine, ki jo navajate.
Primer:
a. Novinar revije Avto fokus, Tine Novak, navaja (vsebina vašega navedka oziroma povzetka)
b. Novinarka revije Fokusplus, Maja Novak, navaja (vsebina vašega navedka oziroma povzetka)
1.3 Citiranje in povzemanje spletnih (elektronskih) vsebin
Pri navajanju ali citiranju spletnih vsebin veljajo enaka pravila, kot so opisana zgoraj, s to razliko, da morate navesti še direktno spletno povezavo (hyperlink) do vsebine, ki jo citirate ali povzemate.
Primer:
a. Novinar revije Avto fokus (www.avto-fokus.si/vsebina), Tine Novak, ugotavlja »vsebina citata.«
b. Novinar revije Avto fokus (www.avto-fokus.si/vsebina), Tine Novak, navaja (vsebina vašega navedka oziroma povzetka)
1.4 Daljše citiranje in povzemanje vsebin
Vsakršno daljše citiranje ali povzemanje vsebin družbe Avto medija brez izrecnega soglasja ni dovoljeno, zato potrebujete predhodno pisno odobritev. Prošnjo za uporabo in reprodukcijo vsebin posredujte na elektronski naslov info@avtomedija.si. Cenik uporabe je objavljen na koncu tega dokumenta.
1.5 Citiranje in povzemanje vsebin v oglaševalske namene
Vsakršna uporaba vsebin, fotografij in video posnetkov družbe Avto medija v oglaševalske namene ali posredovanje katerega koli materiala za namen pridobivanja finančnih sredstev je prepovedana, če ne pridobite ustreznega pisnega soglasja. Prošnjo za uporabo vsebin v oglaševalske namene posredujte na elektronski naslov info@avtomedija.si.
1.6 Zasebna uporaba vsebin
Fizične osebe lahko izključno za zasebno rabo brezplačno reproducirajo vsebine družbe Avto medija. To pomeni, da lahko članek fotografirajo ali ga skenirajo in pošljejo družinskemu članu, ne smejo pa ga posredovati širši javnosti (ne smejo ga objaviti na družabnem omrežju, natisniti in deliti s širšim krogom ljudi). Za deljenje na družabnih omrežjih (Facebook, Instagram, Twitter, blogi in podobno) veljajo pravila citiranja in povzemanja, ki so opredeljena zgoraj.
1.7 Uporaba vsebin v izobraževalne namene
Vsebine družbe Avto medija so za izobraževalne namene brezplačne in jih lahko uporabljajo učenci, dijaki in študentje pri pripravi pisnih nalog, diplomskih in magistrskih del, javnih nastopih in drugih predstavitvah v razredu. Učitelji in mentorji lahko za potrebe izobraževanja ali pouka distribuirajo kopije, ki ustrezajo številu učencev v razredu. Šole in univerze lahko vsebino brezplačno objavijo na spletni strani, vendar pod pogojem, da je njihov dostop omejen in namenjen zgolj učencem ali učiteljem. Javna objava je mogoča samo z izrecnim pisnim dovoljenjem, prošnjo za uporabo in reprodukcijo vsebin pa lahko posredujete na elektronski naslov info@avtomedija.si.
1.8 Uporaba vsebin v kliping sporočilih
Podjetja, ki za komunikacijo uporabljajo kliping sporočila, morajo za uporabo moralnih in materialnih avtorskih del podpisati pogodbo z družbo Avto medija. Prošnjo za uporabo naših vsebin za pripravo in distribucijo kliping sporočil nam prosim pošljite na info@avtomedija.si.
2. AVDIOVIZUALNE VSEBINE
2.1 Fotografij, posnetkov in drugih avdiovizualnih vsebin, pod katerimi je naveden avtor, ne smete uporabljati ali reproducirati brez izrecnega dovoljenja. Prošnje za uporabo tovrstnih vsebin sprejemamo na elektronski naslov info@avtomedija.si, cenik avtorskih fotografij pa je objavljen na koncu tega dokumenta. En avdiovizualen zapis (ena fotografija ali en videoposnetek) na mesec lahko brezplačno po predhodnem soglasju reproducirajo ustvarjalci blogov, vendar pod pogojem, da je ustvarjalec fizična oseba in s svojo platformo ne pridobiva finančnih sredstev. Z drugimi besedami, če svojo platformo trži po principih nudenja oglaševalskega prostora ali storitev, avdiovizualnih del za ta namen ne sme objavljati brezplačno in brez predhodne odobritve družbe Avto medija.
2.2 Fotografije ali posnetki, ki niso last družbe Avto medija, so praviloma plačljiva vsebina drugih ponudnikov (tujih poslovnih partnerjev, tiskovnih agencij in podobno) in se lahko uporabljajo samo v medijih in na platformah družbe Avto medija.
2.3 V primeru zajema zaslona (screenshot) veljajo enaka avtorska pravila, zaščitena v skladu z Zakonom o avtorskih in sorodnih pravicah ter v skladu s pravili citiranja in uporabe vsebin družbe Avto medija. Dovoljeni so samo takrat, kadar so namenjeni dokumentiranju ali opozarjanju na zanimivo vsebino, ki vam je všeč. Največji dovoljen zajem je 25 % vsebine, ki jo želite zajeti, poleg tega morate zajemu priložiti direktno spletno povezavo do vsebine (hyperlink).
3. DRUŽBENA OMREŽJA IN KANALI RSS
3.1 Spletno vsebino družbe Avto medija lahko brezplačno delite prek družabnih omrežij (Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Snapchat, Pinterest, Linkedin in podobno), vendar morate deljeno vsebino povezati z originalno vsebino. Tudi v tem primeru veljajo enaka pravila citiranja in povzemanja, ki so podrobneje opredeljena zgoraj.
3.2 Osnovna uporaba kanalov RSS za fizične osebe, pri kateri ne pridobivate prihodkov, ni namenjena prodaji ali oglaševanju storitev, je dovoljena, če z deljeno vsebino pridobivate kakršen koli vir ali obliko prihodkov, pa potrebujete izrecno pisno dovoljenje. Posebno odobritev potrebujejo tudi pravne osebe. Prošnje sprejemamo na elektronski naslov info@avtomedija.si.
4. KAZENSKA IN ODŠKODNINSKA ODGOVORNOST
Vsa vsebina, ki jo družba Avto medija uporablja in distribuira v svojih blagovnih znamkah (rednih in izrednih edicijah, ponatisih, prilogah, spletnih straneh in podobno), je zaščitena z materialnimi in moralnimi avtorskimi pravicami, ki v skladu z veljavno zakonodajo pripadajo družbi Avto medija in vsem njenim zaposlenim, sodelavcem ter ostalim partnerjem. Njihova omejena brezplačna uporaba je določena s pravili, opredeljenimi v tem dokumentu, zakup in cenik širše uporabe pa sta navedena spodaj. Za vse podrobnejše informacije in pogoje uporabe vsebin, ki niso zajeti v tem dokumentu, z nami kontaktirajte na elektronskem naslovu info@avtomedija.si in poslali vam bomo podrobnejša navodila ter pojasnila. V primeru kršitev ste kazensko in odškodninsko odgovorni, družba Avto medija pa si pridružuje pravico, da zavaruje pravice družbe in vseh njenih sodelavcev.
5. CENIK ZA UPORABO VSEBIN DRUŽBE AVTO MEDIJA V DRUGIH TISKANIH IN ELEKTRONSKIH MEDIJIH
- CENIK VSEBIN [119 kB]